1 bod
1. 

Určete součet součinu a rozdílu čísel -2 a 35\frac{3}{5}.

1 bod
2. 

Vypočtěte:

4[8(6:2)+4]+5=4\cdot [-8-(6: 2)+4]+5=

max. 4 body
3. 

Vypočtěte a výsledek zapište zlomkem v základním tvaru:

3.1 

(2,5÷54)+28=(2,5\div \frac{5}{4})+\frac{2}{8}=

3.2 

13+3525361215=\frac{\frac{1}{3}+\frac{3}{5}}{\frac{25}{36}\cdot \frac{12}{15}}=

max. 4 body
4. 

Odstraňte závorky a zjednodušte:

4.1 

(7x+5x)(3x6)(x3)2=(-7x+5x)\cdot (3x-6)-(x-3)^{2}=

4.2 

2(a+5)3(a2a)=2\cdot (a+5)-3\cdot (a^{2}-a)=

max. 4 body
5. 

Řešte rovnici:

5.1 

3x23+2=x2x6\frac{3x-2}{3}+2=x-\frac{2-x}{6}

5.2 

0,6x=12(2,2x10)0,6x=\frac{1}{2}\cdot (2,2x-10)

Výchozí text k úloze 6

Cena za 1 kg sladkých gumových medvídků je 140 Kč. Cena za 1 kg kyselých gumových žížalek je 100 Kč. Z gumových bonbónů namícháme dvě směsi.

max. 2 body
6.        
6.1 

První směs obsahuje 1,5 kg žížalek a 0,5 kg medvídků. Vypočtěte cenu za 1 kg takovéto směsi. 

6.2 

Cena za 1 kg druhé směsi, která obsahuje 2 kg žížalek a neznámý počet kg medvídků, je 120 Kč. Vypočtěte, kolik kg medvídků obsahuje druhá směs.  

Výchozí text k úloze 7

Z plechu bylo vyrobeno 1 000 kusů kruhových podložek o průměru 6 cm. Víme, že 1 m2 tohoto plechu má hmotnost 9 kg.

max. 5 bodů
7. 

       

7.1 

Určete obsah jedné vyrobené podložky v cm2

7.2 

Výsledek z úlohy 7.1 zaokrouhlete na desítky. 

7.3 

Určete celkovou hmotnost vyrobených podložek. (Pro výpočet použijte zaokrouhlený výsledek z úlohy 7.2)

Výchozí text a obrázek k úloze 8

Je dán čtverec ABCD o obsahu 64 cm2. Bod X leží ve středu strany BC, tudíž |BX|=|CX|. Úsečka AX rozděluje čtverec ABCD na pravoúhlý trojúhelník ABX a čtyřúhelník AXCD.


max. 3 body
8. 

 

8.1 

Určete obsah čtyřúhelníku AXCD. 

8.2 

Zapište zlomkem poměr obsahu trojúhelníku ABX a čtverce ABCD.

3 body
9. 

Výchozí text k úloze 9

Narýsujte kružnici k se středem S a poloměrem = 2 cm. Vyznačte bod M tak, aby platilo |SM|=5 cm. Sestrojte tečnu t ke kružnici k vedenou bodem M a určete počet řešení. (Počet řešení úlohy zapište jako číslo.)

Tuhle otázku si vyhodnotíte samostatně po ukončení testu.

Výchozí text a obrázek k úloze 10 a 11

Je dán kvádr ABCDEFGH o rozměrech 3 cm, 4 cm, 12 cm.

 

2 body
10. 

Vypočtěte délku úhlopříčku BD v dolní podstavě kvádru. 

2 body
11. 

Vypočtěte délku tělesové úhlopříčky BH kvádru. 

Výchozí text a obrázek k úloze 12

Je dán čtverec ABCD s délkou strany a = 5 cm. Kružnice k je kružnicí vepsanou čtverci ABCD. Kružnice m je kružnicí opsanou čtverci ABCD.


max. 4 body
12. 

Rozhodněte o každém z následujících tvrzení (12.1-12.3), zda je pravdivé (A), či nikoliv (N).

12.1 Poloměr kružnice vepsané je 5 cm.

12.2 Poloměr kružnice opsané je 502\frac{\sqrt50}{2} cm.

12.3 Obsah čtverce je 5krát větší než jeho obvod.

Výchozí obrázek k úloze 13.


2 body
13. 

Vypočítejte velikost úhlu β ve stupních. (Odpověď zapište pouze číslem.)

Výchozí text a obrázek k úloze 14.

Dominantou obce Počírky je cisterna na zachytávání dešťové vody, která je používána pro zavlažování obecní zeleně. Cisterna je tvaru válce o výšce 25 m. Obsah podstavy cisterny je 15 m2.

 

1 bod
14. 

Kolik hektolitrů vody může cisterna maximálně zachytit?

Výchozí text k úloze 15

Babička, maminka a dcera mají dnes dohromady 133 let. Babička je o 18 let starší než maminka. Dcera je 1,8krát mladší než maminka.

max. 6 bodů
15. 

Přiřaďte ke každé úloze (15.1-15.3) odpovídají výsledek (A-F).

A) 56

B) 58

C) 61

D) 63

E) 70

F) 67 

15.1 Určete, kolik let má dnes babička. 

15.2 Určete, kolik let v součtu mají dnes maminka a dcera. 

15.3 Určete, kolik let bylo v součtu babičce a mamince, když se narodila dcera.

Výchozí text a tabulka k úloze 16

Žáci devátých ročníků ZŠ Komenského se účastní lyžařského kurzu. Do 1. 12. museli předat paní učitelce Novákové závaznou přihlášku, ve které mimo jiné uváděli, zda budou mít zájem o zapůjčení lyžařského vybavení – lyže, snowboard. Údaje z přihlášek naleznete v tabulce.


max. 6 bodů
16.                  
16.1 

Určete, kolik žáků nemá zájem o zapůjčení lyží, ale o snowboard zájem mají.

16.2 

Určete, kolik žáků má zájem zapůjčit si lyže. 

16.3 

Určete zlomkem v základním tvaru podíl žáků, kteří nechtějí zapůjčit ani lyže ani snowboard k celkovému počtu žáků. 

Vzorce a vztahy:


Eduzio

00:11:59

INFORMACE

Počet otázek

16

Celkem bodů

50

Minimální počet

30

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16