JavaScript isn't enabled in your browser. Without it same functions can't work.
Určete součet součinu a rozdílu čísel -2 a 35\frac{3}{5}53.\frac{3}{5}
Vypočtěte:
4⋅[−8−(6:2)+4]+5=4\cdot [-8-(6: 2)+4]+5=4⋅[−8−(6:2)+4]+5=4\cdot [-8-(6: 2)+4]+5=
Vypočtěte a výsledek zapište zlomkem v základním tvaru:
(2,5÷54)+28=(2,5\div \frac{5}{4})+\frac{2}{8}=(2,5÷45)+82=(2,5\div \frac{5}{4})+\frac{2}{8}=
13+352536⋅1215=\frac{\frac{1}{3}+\frac{3}{5}}{\frac{25}{36}\cdot \frac{12}{15}}=3625⋅151231+53=\frac{\frac{1}{3}+\frac{3}{5}}{\frac{25}{36}\cdot \frac{12}{15}}=
Odstraňte závorky a zjednodušte:
(−7x+5x)⋅(3x−6)−(x−3)2=(-7x+5x)\cdot (3x-6)-(x-3)^{2}=(−7x+5x)⋅(3x−6)−(x−3)2=(-7x+5x)\cdot (3x-6)-(x-3)^{2}=
2⋅(a+5)−3⋅(a2−a)=2\cdot (a+5)-3\cdot (a^{2}-a)=2⋅(a+5)−3⋅(a2−a)=2\cdot (a+5)-3\cdot (a^{2}-a)=
Řešte rovnici:
3x−23+2=x−2−x6\frac{3x-2}{3}+2=x-\frac{2-x}{6}33x−2+2=x−62−x\frac{3x-2}{3}+2=x-\frac{2-x}{6}
0,6x=12⋅(2,2x−10)0,6x=\frac{1}{2}\cdot (2,2x-10)0,6x=21⋅(2,2x−10)0,6x=\frac{1}{2}\cdot (2,2x-10)
Výchozí text k úloze 6
Cena za 1 kg sladkých gumových medvídků je 140 Kč. Cena za 1 kg kyselých gumových žížalek je 100 Kč. Z gumových bonbónů namícháme dvě směsi.
První směs obsahuje 1,5 kg žížalek a 0,5 kg medvídků. Vypočtěte cenu za 1 kg takovéto směsi.
Cena za 1 kg druhé směsi, která obsahuje 2 kg žížalek a neznámý počet kg medvídků, je 120 Kč. Vypočtěte, kolik kg medvídků obsahuje druhá směs.
Výchozí text k úloze 7
Z plechu bylo vyrobeno 1 000 kusů kruhových podložek o průměru 6 cm. Víme, že 1 m2 tohoto plechu má hmotnost 9 kg.
Určete obsah jedné vyrobené podložky v cm2.
Výsledek z úlohy 7.1 zaokrouhlete na desítky.
Určete celkovou hmotnost vyrobených podložek. (Pro výpočet použijte zaokrouhlený výsledek z úlohy 7.2)
Výchozí text a obrázek k úloze 8
Je dán čtverec ABCD o obsahu 64 cm2. Bod X leží ve středu strany BC, tudíž |BX|=|CX|. Úsečka AX rozděluje čtverec ABCD na pravoúhlý trojúhelník ABX a čtyřúhelník AXCD.
Určete obsah čtyřúhelníku AXCD.
Zapište zlomkem poměr obsahu trojúhelníku ABX a čtverce ABCD.
Výchozí text k úloze 9
Narýsujte kružnici k se středem S a poloměrem r = 2 cm. Vyznačte bod M tak, aby platilo |SM|=5 cm. Sestrojte tečnu t ke kružnici k vedenou bodem M a určete počet řešení. (Počet řešení úlohy zapište jako číslo.)
Výchozí text a obrázek k úloze 10 a 11
Je dán kvádr ABCDEFGH o rozměrech 3 cm, 4 cm, 12 cm.
Vypočtěte délku úhlopříčku BD v dolní podstavě kvádru.
Vypočtěte délku tělesové úhlopříčky BH kvádru.
Výchozí text a obrázek k úloze 12
Je dán čtverec ABCD s délkou strany a = 5 cm. Kružnice k je kružnicí vepsanou čtverci ABCD. Kružnice m je kružnicí opsanou čtverci ABCD.
Rozhodněte o každém z následujících tvrzení (12.1-12.3), zda je pravdivé (A), či nikoliv (N).
12.1 Poloměr kružnice vepsané je 5 cm.
12.2 Poloměr kružnice opsané je 502\frac{\sqrt50}{2}250\frac{\sqrt50}{2} cm.
12.3 Obsah čtverce je 5krát větší než jeho obvod.
Výchozí obrázek k úloze 13.
Vypočítejte velikost úhlu β ve stupních. (Odpověď zapište pouze číslem.)
Výchozí text a obrázek k úloze 14.
Dominantou obce Počírky je cisterna na zachytávání dešťové vody, která je používána pro zavlažování obecní zeleně. Cisterna je tvaru válce o výšce 25 m. Obsah podstavy cisterny je 15 m2.
Kolik hektolitrů vody může cisterna maximálně zachytit?
Výchozí text k úloze 15
Babička, maminka a dcera mají dnes dohromady 133 let. Babička je o 18 let starší než maminka. Dcera je 1,8krát mladší než maminka.
Přiřaďte ke každé úloze (15.1-15.3) odpovídají výsledek (A-F).
A) 56
B) 58
C) 61
D) 63
E) 70
F) 67
15.1 Určete, kolik let má dnes babička.
15.2 Určete, kolik let v součtu mají dnes maminka a dcera.
15.3 Určete, kolik let bylo v součtu babičce a mamince, když se narodila dcera.
Výchozí text a tabulka k úloze 16
Žáci devátých ročníků ZŠ Komenského se účastní lyžařského kurzu. Do 1. 12. museli předat paní učitelce Novákové závaznou přihlášku, ve které mimo jiné uváděli, zda budou mít zájem o zapůjčení lyžařského vybavení – lyže, snowboard. Údaje z přihlášek naleznete v tabulce.
Určete, kolik žáků nemá zájem o zapůjčení lyží, ale o snowboard zájem mají.
Určete, kolik žáků má zájem zapůjčit si lyže.
Určete zlomkem v základním tvaru podíl žáků, kteří nechtějí zapůjčit ani lyže ani snowboard k celkovému počtu žáků.
Vzorce a vztahy:
Počet otázek
16
Celkem bodů
50
Minimální počet
30
Za nezodpovězené otázky se vám nestrhnou body.
🍪 Tato stránka používá cookies na vylepšení vašeho uživatelského zážitku.